Laboratorul tău de marketing

Laboratorul tău de MarKeting

Un produs slab cu un marketing bun produce rezultate. Un produs excepţional fără marketing produce rezultate slabe sau deloc pentru că azi nu câştigă cel mai bun produs (subiectiv) ci cel mai bun marketing.

Ideile cele mai bune vin dintr-o mixtură bun al ideilor altora. Marketingul este despre ce să faci şi ce să nu faci.

Poţi încălca principiile de marketing, însă o faci pe propriul tău risc, ceea ce înseamnă de fapt prăbuşirea.

Percepţia este fundaţia realităţii. Ea nu e neapărat cea de pe „teren”, ci cea din mintea omului. Marketingul este o bătălie a percepţiilor, nu a produselor.

Lipsa strategiei de marketing e cea mai proastă strategie. Care e cea mai bună? Fii prima opţiune. Primul brand intrat în mintea cuiva este perceput ca fiind superior.  Când foloseşti expresia „şi eu sunt”, recunoşti de fapt că eşti un furnizor de categoria a doua, auto-cotat sub valoarea pieţii.

Esenţial: defineşte categoria produsului într-un mod simplu şi uşor de înţeles, lipsit de confuzie. Vinde diferenţa, nu produsul.

 

Defineşte-ţi unicitatea. Dacă eşti o copie vei fi tratat ca o copie.

 

Consumă succesul serbându-l cu alţii. Succesul este atât amantul cel mai râvnit cât şi cel mai devastator şi euforic drog. Gestionarea succesului înseamnă creşterea şanselor de reuşită cu modestie şi moderaţie, fără efectele secundare ale puterii precum aroganţa,  dispreţul , răutatea.  Succesul duce la aroganţă şi aroganţa la eşec.  Succesul prost gestionat duce la alt gen de probleme, de regulă mai mari decât cele iniţiale.

 

Nu substitui cu propria măsură rezultatele obiective obţinute prin măsurare pentru că nu vei avea repere de corecţie. Limitarea creşterii este datorată aşezării şi stagnării pe date sau premize false.

 

Marketingul este o bătălie, iar războiul are ca principii esenţiale forţa, disciplina şi strategia. A nu şti care elemente îţi dau forţă înseamnă a-ţi asuma  intrarea complet neechipat într-un câmp de mine: moarte sigură! Spre deosebire de câmpul de mine, lupta în marketing se dă în mintea potenţialului client consumator.  Marketingul este lupta percepţiilor, nu a produselor.

 

Mai degrabă fii puternic într-un punct, decât slab peste tot. Care este punctul tău tare în marketing? Află-l, cultivă-l şi desăvârşeşte-l!

 

Tendinţe, nu cifre seci. Realitatea se modifică continuu pentru că percepţiile se diluează sau se înteţesc în raport cu un produs sau un serviciu în funcţie de foarte mulţi factori. De aceea marketingul este un proces şi nu o teorie statică. Predicţiile neverificate şi nevalidate într-un microclimat sunt sortite eşecului din start. Micro prototipul strategiei şi tacticii de marketing garantează daune minime şi corecţii rapide, necostisitoare.

 

Transformarea permanentă este necesară, nu schimbarea. Schimbarea este doar de atitudine – dificil de realizat – nu neapărat de tehnologie, care este relativ uşoară şi comod de gestionat.

 

Strategia se asumă de elite. Fără strategie rareori se întâmplă câte un succes şi adeseori vedem eşecuri. Adaptarea strategiei de marketing la realitatea curentă şi comunicarea ei sunt datorii exclusive ale liderului nu ale discipolilor. Feedbak-ul este aici esenţialul punct de plecare spre un nou orizont.

În curând te vei putea racorda la o 9 realitate,

DE MARKETING!

 

Dacă eşti interesat/ă  înscrie-te pe site, la secţiunea „înscriere

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *