Orice brand are nevoie de o strategie de digital marketing care să îi asigure vizibilitatea în mediul online. În prezent, este imposibil să ai un portofoliu semnificativ de clienți și o firmă care se menține pe profit, fără digital marketing. Internetul te ajută să ajungi la potențiali clienți mult mai rapid decât alte forme de marketing, iar numărul celor care vor afla de brandul tău este impresionant și îți poate duce compania la următorul nivel de succes.
Ce este marketingul digital
Marketingul digital include crearea și promovarea contentului relevant pentru o companie sau un brand în mediul online. Marketingul digital este implementat prin strategii de marketing care se asigură că acest conținut ajunge la publicul țintă și generează engagement, fidelizare, brand awareness și vânzări.
Strategiile de marketing se concentrează pe anumite canale digitale relevante pentru contentul pe care îl răspândesc. Aceste canale digitale pot fi website-uri, rețele sociale, aplicații, e-mail, etc. Experții nostri în digital marketing vor stabili și canalele digitale care se potrivesc companiei tale cel mai bine și care merită exploatate.
De ce este important să investești în marketingul digital
Marketingul digital se adresează unei piețe globale care nu ar putea fi accesată prin nicio altă formă de marketing. Astfel că brand awareness-ul crește exponențial și ca o consecință firească va crește și gradul de fidelizare. Prin marketingul digital cresc oportunitățile de profit printr-un număr mai mare de vânzări dar și prin oportunități de colaborare cu alte companii în cazul marketingului B2B.
De menționat este și faptul că marketinul digital elimină costuri de printare și instalare a bannerelor dar și costurile de autorizații aferente panourilor publicitate, specifice marketingului offline. Întregul plan de marketing digital este implementat online și analizarea rezultatelor se face tot în mediul virtual.
În plus, internetul este o formă de comunicare cu clienții mult mai eficientă și preferată de majoritatea publicului țintă, indiferent de profilul companiei.
Strategii de marketing digital
Experții noștri în digital marketing vor alege să folosească una sau mai multe strategii pentru promovarea unui brand în mediul online. Cele mai populare și eficiente strategii de digital marketing sunt următoarele:
SEO și PPC
SEO (Search Engine Optimization) este o strategie de marketing digital care se referă la optimizarea conținutului de pe website-ul companiei, în motoarele de căutare. Un conținut optimizat va fi găsit mai ușor de clienții care caută servicii sau produse similare cu cele oferite de compania ta. Cu cât rankul conținutului este mai mare pe motorul de căutare, cu atât traficul spre website-ul companiei este mai ridicat și deci șansele de creștere a vânzărilor sunt și ele îmbunătățite.
O alternativă sau o completare a strategiei SEO este PPC (pay per click) care se referă la plata pentru fiecare click pe care audiența îl face pe linkul promovat. Acest link poate fi o postare de pe rețelele sociale ale companiei sau un articol publicat pe website-ul sau platforma e-commerce a brandului.
Content marketing
Marketingul de conținut se adresează întotdeauna publicului țintă. Conținutul promovat de compania ta trebuie să fie informativ, antrenant și să stârnească interesul targetului de audiență pentru produsele și serviciile tale. Rolul conținutului este să educe publicul țintă cu privire la produsele oferite de o companie și să convingă potențialii clienți să investească în produsele brandului respectiv.
Marketing digital prin e-mail
Deși marketingul prin e-mail a primit un loc secund în ultimii ani, acesta poate aduce avantaje care nu trebuie neglijate. E-mail marketing este o strategie care funcționează cu succes atât în marketingul B2B cât și în cel B2C. Marketingul prin e-mail poate include trimiterea de oferte, produse noi oferite de companie sau colectarea de feedback de la clienți. Acest tip de marketing este unul care apropie clienții de companii și oferă companiilor șansa de a își educa și fideliza segmentul de clienți.
Marketing digital pe telefon
În prezent toată lumea folosește smartphone-uri care au devenit niște computere mici pe care le purtăm în buzunar. Marketingul prin SMS este o strategie și mai personală decât cel prin e-mail. Aceste mesaje trebuie să fie eficiente și create de un specialist în acest tip de market care să poată creea impactul dorit.
Social media marketing
Rețelele sociale au ajuns să domine internetul în multe privințe. Publicul țintă al companiei tale petrece un număr semnificativ de ore pe aceste rețele și ar fi o greșeală să nu valorifici acest lucru. Social media marketing include atât conținutul distribuit pe astfel de rețele cât și formele de advertising folosite pentru promovarea acestui content.
Video digital marketing
Deși conținutul de tip text rămâne o formă populară de transmitere a informației, clipurile video sunt din ce în ce mai căutate și primesc un feedback mai bun. Uneori un video de câteva minute transmite mai bine informația și rămâne mai mult timp în mintea targetului de audiență decât un text. Însă nu toate videourile vor avea același impact, de aceea este nevoie de o strategie de video digital marketing bine pusă la punct. Această strategie se va ocupa atât de crearea videourilor care avantajează compania cât și de distribuirea lor în mediul virtual pentru o expunere mărită.
Evident, ramurile strategiilor de digital marketing se pot extinde și pe metode mai specifice, așadar Marketing Lab va găsi cele mai eficiente strategii potrivite promovării brandului tău.
Cum te poate ajuta Marketing Lab
Suntem una dintre cele mai bune agenții de marketing din România cu un portofoliu de clienți impresionant. Experții noștri vor pune la punct un plan al succesului în mediul online pe care compania ta îl poate aplica pentru a atinge nivelul de brand awareness la care merită să fie.
Stabilim împreună obiectivele
După o analiză în detaliu a brandului tău, vom stabili împreună rezultatele pe care vrem să le obținem prin strategia de marketing digital pe care o vom dezvolta și implementa. Dacă dorești să mărești nivelul de conștientizare al brandului, vei avea nevoie de o altă strategie de marketing decât dacă scopul tău este să mărești fidelizarea clienților existenți.
Definim audiența țintă
Definirea audienței țintă va da tonul strategiei de digital marketing. Publicul țintă este publicul căruia tu I te adresezi și conținutul care ajunge la ei trebuie să fie adecvat așteptărilor acestor potențiali clienți.
Identificăm canalele digitale cele mai potrivite pentru brand-ul tău
În funcție de profilul companiei tale, unele canale digitale ți se vor potrivi mai bine decât altele. Experții noștri vor identifica aceste canale și vor optimiza prezența brandului tău acolo unde șansele de notorietate sunt crescute.
Creăm conținutul și optimizarea acestuia
Conținutul de marketing trebuie mereu creat cu un scop în minte. Fie că vrei să informezi publicul țintă sau să îți mărești vânzările, conținutul pe care îl distribui trebuie să reflecte acest scop și să te ajute să îl atingi. Totodată, acest conținut trebuie optimizat astfel încăt să poată fi descoperit cu ușurință de către potențialii clienți.
Analiza rezultatelor
Analiza rezultatelor se va face periodic pentru a verifica dezvoltarea brandului în mediul online și impactul strategiei de marketing. În funcție de aceste rezultate vom ajusta strategia pentru a imbunătății rezultatele sau a le menține.
Ești invitat să colaborezi cu una dintre cele mai bune agenții de marketing din București pentru a atinge rezultatele dorite dar și a susține nivelul de dezvoltare al companiei tale în mediul online.
Leave A Comment